۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۰۰

زیاری خبر داد:

پیشرفت ٦٠ درصدی حفاری در فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی

پیشرفت ٦٠ درصدی حفاری در فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی

بوشهر - مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش از پیشرفت فیزیکی ٦٠ درصد حفاری چاه‌های گازی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، مسعود زیاری با اشاره به حفاری ٧٦ حلقه چاه گازی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ میدان مشترک پارس جنوبی از سوی شرکت پتروگوهر فراساحل کیش، اظهار داشت: این شرکت هم‌اکنون دارای سه دکل حفاری دریایی ملکی و سه دکل استیجاری است.

وی با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در زمینه حفاری چاه‌های فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی تاکید کرد: این دستاوردها در سایه تحریم‌های بین‌المللی ظالمانه کشورهای غربی به‌دست آمده است؛ از این رو با لغو احتمالی این تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی، این شرکت آمادگی لازم برای رقابت با شرکت‌های خارجی را دارد.

مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش با اشاره کسب رکورد ٥٧٥ متری حفاری در حفره ١٢ و یک چهارم یکی از چاه‌های فاز ٢٢ تا ٢٤ در طول یک روز از سوی دکل پارادایس گفت: این رکورد تاریخی پارسال همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت از سوی متخصصان ایرانی به دست آمده است.

زیاری افزود: حفاری حفره ١٦ اینچ به طول ٤١٧ متر در طول یک روز یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت در زمینه حفاری به شمار می‌آید.

وی با بیان این که به زودی مته‌های حفاری دکل‌های این شرکت در فاز ٢٣ به مخزن پارس جنوبی می‌ رسد، گفت: هم‌اکنون در چاه‌های این فاز در حال نصب لاینر هنگر (آویزه آستری لوله‌های حفاری) هستیم.

مدیرعامل شرکت پتروگوهر کیش اظهار کرد: هم‌اکنون به طور میانگین ماهانه حفاری چاه‌های گازی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ میدان مشترک پارس جنوبی سه درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 2579527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha